fredag 30 november 2012

What we have here is a failure to communicate

Så kom äntligen en kranbil imorse! Tjopp så var takstolarna lyfta. Tog väl två timmar från start till slut trots att vår tomt lutade mer än vad som var lämpligt. Nu är problemet bara att takstolarna fortfarande är i horisontellt läge. Jag hade inbillat mig att de skulle ställas upp på sin rätta plats men det skulle tydligen ta för lång tid. Vad har jag lärt mig av detta? Anta inget - fråga alltid! Hela dagen idag har gått åt till att köpa, bära och skruva OSB-skivor på mellanbjälklaget och ännu är bara hälften gjort. När det är klart kan vi ägna oss åt att resa upp takstolarna. Nästa problem är att det blåser 12 m/s, är -5 grader kallt och imorgon kommer det uppemot 15 cm snö :/. Just nu känns det så där, måste jag säga. Jav är ute och slavar på bygget fast klockan är 22.30. Själv sitter jag inne och lyssnar på blåsten och har extremt dåligt samvete för att jag inte hjälper till där ute. Stressen knäcker mig!

Försöker ha målet i sikte..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar