måndag 2 juli 2012

Månadsskifte

Så var det länge sedan jag uppdaterade igen. Det värsta med att inte uppdatera med jämna mellanrum är att det ändå hinner hända så mycket att jag inte riktigt vet var jag ska börja! Vi börjar se slutet på betongjobben! Den norra och den östra väggen har mötts och ramen på huset är nu färdig. Nu består den sista delen av grundjobbet mest av att mura lecablocken på plats. Måste säga att det är en rätt märklig känsla att stå på berget och titta ner på vårt hus!
Vädret har varit lite mer stabilt den senaste tiden och det är på gott och ont. Det har inneburit att det mest blivit nattjobb på bygget. Murningen sker med hjälp av laser för att det ska bli rakt och fint och lasern är svår att arbeta med i dagsljus. I och med att Jav jobbar hela nätterna så ses vi inte så ofta just nu. Det är lite tråkigt. Knappt två veckor kvar till semester! Jag har verkligen inte kunnat bidra så mycket till bygget den senaste veckan. Jag har istället roat mig med att skissa fram en skylt som ska stå nere vid vägen för att informera intresserade förbipasserande om vad det är vi gör uppe på berget.

Här möts norra och östra väggen till slut!

Svärfar i arbetsklädsel - jeans och skjorta :)

Jav jobbar med laser och vattenpass. Förhoppningsvis ska det nya huset ha raka väggar och inte som rucklet - inte ett rakt ställe på varken väggar eller golv..

Bygget sett från ovan den 2 juli 2012
Fotomontage av rucklet och nybygget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar