lördag 23 juni 2012

Midsommar

Så har det hunnit gå hela fem dagar sedan den senaste uppdateringen. Det är inte klokt vad fort tiden går! Planen var ju att ha grunden färdig till midsommar men det är den så klart inte riktigt. Det återstår nog en veckas jobb med lite gjutning och sedan murning för fulla muggar. Det har varit några fina dagar nu och som det ser ut på väderleksrapporterna på internet så följer en regnfri vecka! Inga riktiga sommartemperaturer väntas heller så jag verkar få min vilja igenom ett tag här. Min önskan inför sommaren var ju mulet och max 20 grader :). Förhoppningsvis innebär det att vi kan bygga effektivt. Det vore oändligt skönt att bli klar med grunden!

Jav sätter den sista delen form och för den skarpögde så möts nu den östra och den norra väggen!


Den norra väggen har fått sina första varv av lecablock på plats.


Det börjar för mig kännas viktigt att vi "snyggar till" på byggplatsen nu när grunden snart börjar vara klar. Det ligger brädstumpar och sten överallt! Så när kvällens byggande stördes lite väl mycket av mygg så tyckte svärfar och jag att det var dags att elda lite ris och brädstumpar istället. Det blev en härlig kväll framför brasan där livets väsentligheter och oväsentligheter dryftades. Mys mitt i vardagen! Men nu är det dags att krypa i säng och se morgondagen an. Då ska vi köra en vända till en lämplig byggvaruhandel och köpa mer betong för att kunna gjuta det sista.

Jav och svärfar filosoferar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar