onsdag 13 juni 2012

Sommar!

Idag har vi äntligen haft sommarkänning och 23 grader varmt på eftermiddagen. Det känns skönt att sommaren tar fart och enligt vädersidorna på nätet kommer det att bli lämpligt byggarväder hela nästa vecka. Hurra! Ikväll har Danmark åter spelat match i fotbolls-EM och Jav har tillbringat kvällen i tvsoffan. Förlusten var snöplig och min för tillfället otroligt danske man gjorde en tidig kväll. Det har ändå hänt grejer de senaste två dagarna. Det är formsatt till nästan halva norra väggen nu och jag som är drömmare tycker nu att det är lika mycket gjort som det är kvar att göra på norra väggen. Förstår att mitt ögonmått kan vara lite för generöst :).

Norra väggens västra del formsatt och delvis gjuten

Jäsiken så bra det ser ut!

Ju mer vi ramar in berget med grundmur desto mer inser jag att vi har en del berg kvar att flytta. Sägs att tron kan försätta berg så det är bara att börja med mental träning och tro att det här kommer att lösa sig smidigt och bra. Å andra sidan tycker jag att byggarean känns mindre och mindre. Vårt gigantiska hus känns rätt ordinärt i storlek just nu. Återigen har jag lite fel på mitt ögonmått, hoppas jag. Imorgonkväll är det skolavslutning för barn nr 1 så då blir det nog inte så mycket tid för bygge. På fredag kommer äntligen svärfar och kanske det går undan när Jav har en slav på plats hela tiden :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar