söndag 10 juni 2012

Skitväder!

Idag har vi haft lite av en familjedag. Svärmor var kvar över natten och vi har tillbringat förmiddagen med att se äldsta bonusdottern spela sitt livs första fotbollsmatch! Det var 7 grader och regn. Halvvägs in i matchen fick Jav åka hem och hämta fleecejackor och vantar till de av våra barn som inte spelade. Så tragiskt i mitten på juni! Klockan hann bli 21 innan vi hade nattat barn färdigt och kommit oss ut för lite kvällsjobb på berget. Jav skulle fortsätta gjuta den norra väggen och jag tänkte väl mest vara lite moraliskt stöd.
Nästa sektion av den norra väggen som ska formsättas startar med en djup sänka. En sänka som efter dagar av regnande var fylld med vatten. Bestämde mig för att mitt moraliska stöd skulle kompletteras med ett försök att tömma vattendepåerna så att formsättningen går fort och lätt sen (jo man kan ju hoppas i alla fall!). Det blir ett inte alltför lättsamt träningspass att fylla murarhinkarna med vatten och sen ta sig över till andra sidan bygget för att kunna hälla ut vattnet på sidan av huset. Och hela tiden fortsatte regnet att falla! Efter en dryg timme gav jag upp. Jag beundrar Javs fantastiska arbetsmoral när han är på det humöret. Kommer han bara upp och ut så jobbar han frenetiskt oavsett väder. Själv skyller jag min dåliga arbetsmoral på att jag ännu inte fått några snitsiga regnkläder.. :).
Håll en liten tumme för att det myckna regnandet just nu innebär att det kommer solsken, eller åtminstone uppehåll, och glada dagar resten av sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar