fredag 10 juli 2015

Vi lever än!

Vi befinner oss mitt i en ruggig regnig sommar men bygger lever och vi kämpar på. Fasaden är i det närmsta helt klar. Det återstår lite fyra fönster i yttervarvet, ett par våder plåt på taket och några knutbrädor och dropplåtar så är vi hemma. Jag har börjat måla den västra gaveln medan vi har proffsställningen på plats. Det är lite meditativt att måla. Än så länge i alla fall. Obruten vit akrylatfärg är det vi använder. Jag hoppas att färgvalet inte tänker sticka grannarna i ögonen när solen ligger på.
Lägger ut lite bilder men vet inte ännu hur jag lägger in bildtexter i appen. Ni kan i alla fall se en provisorisk trappa upp till den planerade entrén. Det östra tornet är färdigt och väntar på målning. En interiörbild av västra tornet. Det var där jag satt och målade idag och tänkte på matplatsen som ska ligga därinne så småningom. Till sist en bild på den målade västra gaveln. Fint som snus blir det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar