tisdag 14 juli 2015

All work and no play..

Jag jobbar hela den här veckan. Ja, på ett vanligt jobb då alltså. Från 07.00 till 16.30 är jag på jobbet. Sen kommer jag hem, utfodrar familjen och går ut på bygget och målar. Barnen tycker att jag är så där rolig just nu. Jav har jobbat med underspikning och plåt till torntaket idag. Båda delarna visade sig kräva en del pusslande och eftertanke så det återstår fortfarande en del jobb på den fronten. Vid 22.20 var jag färdig med målningen av den sektion jag tänkte färdigställa idag och tänkte lämna över målarpenseln till Jav som bättre når de mer omöjliga ställena. Då öppnade sig plötsligt himlen och regnet vräkte ner. Humor! Jag hoppas att färgen jag så mödosamt slabbat på väggen ikväll sitter kvar imorgon. 

Bilderna visar en spindel som behagat bosätta sig på bygget. Den har sällskap av ungefär en miljon andra spindlar i olika former och storlekar. En annan bild visar grannens hus men det var mest regnet på fönstret av pågående skyfall som jag ville illustrera. Till sist också en bild på bygget som det ser ut just nu. Det ser lite trevligt ut när det lyser där inne. Man kan nästan tro att någon ska bo där. Snart?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar