lördag 22 september 2012

Teknikstrul och arbetsmoral

Jav har varit borta på jobb i ett par dagar och bygget har därför stått helt stilla. Ett tag tänkte jag visa lite initiativ och jobba på egen hand men av rädsla för att göra fel så avstod jag ändå. Det är svårt att vara till hjälp när jag inte vet vad som behöver göras. Jag har saknat min arbetsledare! :). Idag var ordningen återställd och arbetsledaren tillbaka på bygget. Solen har lyst på oss hela dagen men det börjar vara kallt på nätterna. Det är fuktigt på morgonen och fuktigt på kvällen. Det är bara timmarna mitt på dagen som är riktigt behagliga. All fuktighet ställde också till med bekymmer idag då det kommit fukt i en av kontakterna på kablarna som försörjer byggets verktyg med el. Vi brände säkringar i parti och minut tills vi identifierat problemkabeln och fick den utbytt. Dessutom var vår skruvdragare med tillhörande batteriladdare på utlåning så ett tag stod vi på bygget utan att kunna använda ett enda verktyg! När vi till slut kom igång så blev det arbete på den sista sektionen av den bakre väggen. Jav har reglat, burit gips och skruvat gips. Själv har jag förberett spikläkten och burit fasadplankor. Med samma hjälp av vädrets makter imorgon så kan den nog komma upp! Nu måste vi stressa ordentligt för att vara klara innan vintern är här. Än så länge förutspår man inga nollgrader på långtidsprognoserna men de är nog inte långt borta. Dagens stora tack går till Elin och Jens för eftermiddagens barnvaktande. Det är också en hjälp som tacksamt mottages när tiden är inte räcker till till allt!

Den sista sektionen av bakväggen reglad och klar.

Kom på att jag inte lagt ut någon bild på bygget där alla fyra väggarna syns. Så här är en :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar