söndag 16 september 2012

Svårmotiverat

Så har det gått lång tid sedan jag tog mig tid att blogga igen. Det känns som att det mesta sitter i sirap just nu. Vi vet ju att vi måste jobba på i ett extremt högt tempo för att hinna få taket på innan vintern men det är ändå så svårt att sätta fart! Det gör ju inte heller jobbet lättare att så tydligt uppleva att husets alla barn får på tok för lite uppmärksamhet. Och dessutom måste vi ju jobba för att få ihop till levebrödet också! Men idag har vi haft något av en familjedag på bygget. Barnen har hjälpt till att bära och lägga ut fler brädor så att vi lättare kan ta oss runt på bygget. Jav och jag har måttat in och skruvat fast de sista två av de stora väggsektionerna. Solen har strålat ner på oss på förmiddagen och ett tag fick Jav jobba i bar överkropp i värmen. Med den sommar vi har haft hade jag aldrig kunnat tänka mig att vi skulle få uppleva så vackra höstdagar. Härligt! På agendan nu närmast står konstruktionen av den sista av de bakre väggsektionerna. Den sista riktigt stora väggdelen. Snart är också två av de små väggsektionerna som ska bilda framsidan på huset klara. För att kunna göra dem helt färdiga behöver vi dock en annan typ av spikläkt än den vi har använt hittills. Panelen på framsidan ska ju vara stående, inte liggande som panelen på gavlar och baksida. Förhoppningsvis hinner Jav hämta rätt sorts spikläkt mellan hämtningar, lämningar, möten, tandläkarbesök och ridskola imorgon..

Jav, Indra och Viggo har picnic på det som kommer att bli vårt köksgolv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar