söndag 2 september 2012

Vägg på plats!

Den vecka som har gått sedan den planerade resningen av väggarna  har varit otroligt seg. Vi tog helt byggledigt under måndagen för att vila upp oss lite i tanken. Tyvärr fortsatte motivationen att lysa med sin frånvaro ytterligare ett par dagar. Dessutom gjorde skitvädret sitt för att vi inte skulle leta så intensivt efter motivationen heller, tyvärr. I början på veckan slängde jag iväg ett mail till lokalpressen för att kolla om de eventuellt var intresserade av att skriva något om vårt bygge i kommande "hus och hem" bilaga. I onsdags var ett reportageteam här ute och fotograferade och pratade lite med Jav. Det kommer troligtvis att resultera i ett lite större reportage när huset är färdigt. Kul!

I fredags kom Javs bror Assar hit för att hjälpa till på bygget. Det gladde mig väldigt för att byggandet tidigare haft en tendens att bli mer disciplinerat när han är här. Tyvärr kunde helgen ha bjudit på bättre väder! Själv har jag tillbringat helgen på jobb för att kunna tjäna lite extrapengar. När jag skulle åka från jobbet idag ringde jag hem och kollade läget. Då höll grabbarna, i samarbete med vår granne Micke, på att resa vägg! Fick givetvis väldigt bråttom hem och hann rycka med mig dotterns kvalitetskamera på vägen. När jag kom hem var väggen redan på plats och även om det grämer mig att jag inte fick se arbetets gång så gläder jag mig oerhört över att den första väggen äntligen är på plats. Tänk att vi förra helgen hade tillgång till 15 man för att resa väggar och så krävdes det "bara" tre fantastiska män. Lycka, lycka, lycka!

Assar, Micke och Jav samråder

Den östra väggen tronar ännu ensam, men snart kommer det fler!

Östra väggen sett från "insidan"

Struntvädret till trots är nog det här en av de vackraste bilder jag har sett. Huset har en vägg!! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar