söndag 21 april 2013

Första besöket på bygget

Igår sken solen så härligt och vi hade 10 grader varmt. Jag följde med Jav ut för att bära råspont upp på bygget en stund innan jag skulle iväg. Jag kände både lite förväntan och lite olust inför att kliva in på bygget, men när jag väl klev in kändes det genast bättre. Jag klättrade ända upp på mellanbjälklaget och tittade ut. Min olust rann av mig och nu känner jag en spirande motivation igen. Nog vore det väl själva rackarn om vi inte fick ihop det här huset nu när vi har kommit så långt? Tyvärr hade jag ett engagemang uppbokat på jobbet så jag blev tvungen att lämna Jav ensam med slitet ett par timmar. Idag är det åter hyfsat finväder så det blir nog fortsättning på uppdrag bära råspont.

Här ska vårt övre vardagsrum ligga, och längst bort i tornet ska ett av barnen ha sovrum. Äntligen helt snöfritt som synes! :)

Första pallen råspont (rote) på plats på mellanbjälklaget

Fantastiskt solsken över Kallholmen!

Och här sitter husfrun och dinglar med benen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar