tisdag 9 juli 2013

Nedmonteringen fortsätter

Jag har faktiskt inte varit på bygget själv sedan jag senast uppdaterade. Jag jobbar extra ibland och den här veckan har det dragit ihop sig till ett par arbetspass i följd så jag vet nästan inte vad som har hänt de senaste två dagarna. Vad jag kan se så har grabbarna fortsatt plocka panel på den östra väggen. Den är nu till hälften täckt av presenning vilket borde innebära att det saknas panel där.
Taktankarna fortsätter. Jakten på underlagspapp visade sig vara lite svårare än väntat. Många av byggvaruhusen har det som beställningsvara och den som finns tillgänglig direkt visade sig ha betydligt kortare garantitid (20 år jämfört med de önskvärda 30) så nu blev det lite jobbigt. SMHI säger inget regn de närmsta fem dagarna. Nu borde vi ju passa på att lägga tak! Dilemma! 
I höstas fick vi ärva en gammal ytterdörr av en vän som bytte ut sin mot en nyare modell. Den låg på gården ända till imorse men är nu uppburen på bygget. Tanken är att den ska fungera som ytterdörr tills vi har tid/ork/lust/råd att köpa den permanenta ytterdörren. Jag gissar att grannarna är glada över den synliga upprensningen :).
Imorgon är jag ledig då kommer bilder och förhoppningsvis mer matnyttig uppdatering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar