torsdag 4 juli 2013

Veckans tredje inlägg!

Imorse tog svärmor med sig alla barnen och svärfar hem för några dagars avkoppling. Jav och hans farbror har jobbat själva på bygget och jag har gjort ärenden och passat på att umgås med världens finaste bebis under tiden. Det verkar ha varit ett vinnande recept för det har hänt grejer idag även om Jav gärna tonar ner effektiviteten. Den första väggsektionen är helt strippad på panel och isolering. Imorgon ska väggen stöttas upp så att vi kan plocka ner gipsskivorna utan att förlora stabilitet. Sen ska OSB-skivorna på och så tillbaka med isolering och panel. Jag satt en stund uppe på berget i kvällsbrisen och tittade på bygget och just nu känner jag bara hopp och glädje. Det är härliga känslor :). Imorgon kanske det blir mitt jobb att återuppta jakten på den perfekta vitfärgen att måla huset med? Tips mottages tacksamt!

Bara gipset kvar på den första av de tre sektionerna på den norra väggen. Det ryker imorgon!

Resterande två sektioner av den norra väggen. Presenningarna på taket hålls på plats av plankstumpar och balkskor som jag tycker bildar ett vindspel värdigt Ernst himself :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar