torsdag 15 juni 2017

Delaktighet och arbetsmoral

Vi fortsätter på temat "allt jobb är positivt" på bygget. Det blir korta stunder här och där. Idag fick jag, Vidia och Jav in ungefär 1,5 timme på bygget innan det var dags för sängen. Vi pratade lite om vikten av att även barnen får känna sig delaktiga i byggprocessen. Förhoppningen är ju att barnen ska känna att huset är deras hem och deras framtid också. Viggo gruvar sig lite för den dagen då det gula rucklet ska rivas. Det är det enda hem han har haft och han har nog lite svårt att tänka sig att det ska kännas lika bra att bo i det nya huset. Vi ska försöka hitta lämpliga arbetsuppgifter till alla barnen så att de ska vara lika glada för den här förändringen som vi är.

Vi har hållit till på både den norra och den östra väggen med dagens målning. Jag gläder mig mycket åt att vi har kommit igång ordentligt. Imorgon ska Jav hämta limträbalkarna till altanen och vädret ser till största delen ut att vara stabilt de närmsta 10 dagarna. Även om det har tagit vansinnigt lång tid att komma så här långt med byggandet så är jag väldigt stolt över allt vi har åstadkommit och gläds åt varje stund vi får där uppe just nu. Inga byggbilder idag då mobilen var utan batteri efter en lång dag med aktiviteter utan tillgång till laddare. Imorgon har barnen skolavslutning och jag har lovat Vidia att vi ska hinna måla en stund efteråt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar