lördag 10 juni 2017

Sommarkänning

Nästan ett år sedan jag bloggade sist. Det har varit motigt och svårt för oss båda att motivera oss och hitta energi till att göra särskilt mycket på bygget det senaste året. Vi brukar alltid få tillbaka lite energi på våren när solen och värmen kommer men i år har våren varit extremt lång och kall. Det är svårt att skaka fram någon livslust då. De senaste dagarna har vädret blivit bättre och bättre och idag var det solsken, 21 grader varm och lagom vind. Idealväder! Tyvärr kräver familjelivet en hel del engagemang så det blev inte så mycket gjort som jag hade velat. 

Det var första gången på nästan ett år som jag satte min fot på bygget. Jag upptäckte till min förvåning att nedervåningens badrum börjar få konturer i form av innerväggar. Väggen där trappan ska gå är brädslagen. Det känns spännande!

Min högsta prioritet är att måla färdigt på utsidan. Till min hjälp hade jag idag min yngsta bonusdotter. Vi målade varsin sida av den östra gaveln. Eller rättare sagt, vi började måla varsin sida. Det är många dagars jobb kvar där! Sedan kommer det att bli vårt (bonusdotterns och mitt) jobb att dammsuga allt sågspån som täcker grunden. Det är ändå roligt med jobb som ger snabba och synliga resultat.

Imorgon ska det regna och båda de hemmavarande barnen ska spela fotbollsmatch så det blir nog inte jättemycket jobb på bygget. Jav behöver dessutom lägga in några timmar på sitt jobb under dagen. Kanske blir det ändå lite dammsuget innan kvällen?
Det ser nästan ut som att bilden är tiltad men det är vägg
till höger i bild. Avväxlingen för trappan rakt fram.



Mycket sågspån har det hunnit bli som ramlat ner på grunden.. 



Vidia planerar dagens målning.



En timme hade vi på oss att måla idag. Kul att se resultat i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar