tisdag 13 juni 2017

Det är något meditativt över målning

Igår regnade det stora delar av dagen men idag har varit en rätt fin sommardag. Det är varmt i solen men blåser rätt så svala vindar emellanåt. Det hade varit en fin dag att måla på! Tyvärr kom familjelivet emellan idag. Det straffar sig ibland att vara en person som ska vara inblandad i allt möjligt. Som klassförälder i Viggos klass var jag med och ordnade den gemensamma klasskvällen. Juni månad är verkligen en löjlig månad när man har många barn. Klassaktiviteter och fritidsintressen som antingen har avslutning eller uppstart (och ibland båda delarna på samma gång). Är man, som jag, dessutom sjukligt nyfiken på det mesta och samlar bekräftelsepoäng genom att göra sig oumbärlig i olika situationer så ser man dessutom till att bli lagledare för två av barnens fotbollslag också. Vansinne! 

I söndags hann jag dock med en kort sväng på bygget innan regnet brakade lös. Det är som sagt tillfredsställande att se så tydliga resultat. Bortse från den fula ytterdörren. Den är provisorisk tills vi har kommit överens om vilken ytterdörr som ska sitta där mer permanent. Det är dessutom rätt praktiskt att ha en provisorisk dörr eftersom jag trots mitt kontrollbehov faktiskt slabbar en hel del färg där det inte ska vara. Jag tycker att det är rätt meditativt att måla och jag vill nog allra helst göra det helt ensam för sinnesfridens skull, men jag fattar att det inte är särskilt effektivt. Imorgon har vi bara två fotbollsträningar på familjeagendan, fortsätter vädret som det har varit idag så ska jag minsann måla mera! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar