fredag 16 juni 2017

Sommar!

Vilken strålande sommardag! Idag har vi varit på skolavslutning med Viggo och Vidia. Jag hade lovat Vidia att vi skulle måla efter skolavslutningen men på grund av ett oplanerat läkarbesök med storasyster så blev det inte riktigt tid för det innan hon skulle till sin mamma över helgen. Själv passade jag på att röja upp lite här hemma för strax före middagstid kom min dotter hem från Växjö där hon går skola. Äntligen! När vi hade hunnit umgås lite så tog jag mig ändå upp på bygget för 1,5 timmes målning.

Det var en så obeskrivligt härlig kväll. Ljust och varmt! Tyvärr börjar jag ha nått vägs ände lite på vad jag kan göra med målningen, jag har målat överallt där jag når! Nu måste vi bygga om ställningen lite eller se till att säkra upp altanen så att jag kan komma vidare. Eventuellt får jag påbörja varv nr 2 på de ställen jag når innan allt är målat första vändan. Det är lite frustrerande att vilja och kunna jobba men inte komma vidare på grund av tillgängligheten. Imorgon ska det förmodligen komma lite regn men vi får väl jobba på från morgonen så att vi hinner något innan himlen eventuellt öppnar sig.

 Viggo gick idag ut 1:an och Vidia 4:an

 Östra gaveln ser ikväll ut så här

 Norra sidan

Jag älskar ljuset av kvällssolen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar