torsdag 9 augusti 2012

Gästspel på bygget

Imorse fick jag ett mycket uppskattat telefonsamtal! Min syster ringde och erbjöd sig att åka ut till skogen och hämta vår son som varit med mormor och morfar ett par dagar. Dessutom erbjöd sig hennes sambo att komma och  hjälpa till på bygget under tiden. Underbara människor vad jag älskar er! Från klockan 10 till klockan 15 var vi tre personer på bygget och hjälp vad det gick undan plötsligt. VBS (världens bästa svåger) slavade och bar som ett riktigt proffs. Nu är norra sidan av bjälklaget klart så när som på hålet där vårt badrum ska vara. Där ska golvet bli lite lägre så att vi kan få rätt fall i badrummet och det virket väntar vi fortfarande på. På framsidan saknas bara stycket mellan det östra tornet och burspråket så är vi klara. Vi räknar med att få det färdigt under morgondagen. Sedan ska det beställas dörrar till "källarförrådet". Sedan grunden blev klar har det funnits en variation i arbetet som håller motivationen i gång.

Jav och VBS samarbetar

När VBS åkte hem för en välförtjänt softarkväll så hade vi kommit långt.

Kvällen avslutades på bergets högsta punkt med utsikt över bygget. Där satt Jav och jag och pratade om möblering i vardagsrummet och vad som kommer att behöva investeras i i möbelväg när vi ska in i det nya huset. Nu kan jag nästa se det framför mig :).



Jav ägnade sedan ytterligare några timmar åt finjusteringar av bjälklaget. Fint som snus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar