onsdag 1 augusti 2012

De senaste tre veckorna!

Ibland blir jag tokig på mig själv för att jag låter det gå så lång tid mellan uppdateringarna! Sedan jag fick semester har svärfar och jag försökt byta lite arbetsuppgifter och jag har fått hjälpa till mera på bygget medan farfar passat barnen. Det har för mig känts som en win-win situation eftersom barnen får lite mer uppmärksamhet och chans att styra aktiviteterna lite mer än när de är med mig och Jav och jag har faktiskt haft riktigt roligt när vi samarbetat på bygget! Därav har det inte hunnits med att uppdatera i den takt jag hade tänkt mig. Grundmuren är i alla fall äntligen klar! Känslan av att sätta den sista stenen på plats mitt i natten mellan 25 och 26 juli var obeskrivlig. Ändå har jag bara murat tiotalet stenar (jämfört med Jav som har murat resten = drygt 1000 st). Underbart!
Hjärtväggen som går från kortsida till kortsida är också på god väg mot färdigställande. Nu är det mest småfix kvar innan syllen ska läggas på plats och bjälklaget kan slängas upp. Det värsta är att motivationen för att fixa det där sista inte på långa vägar är på topp just nu. Vi vill ju bara vara färdiga ändå! Det kommer att göra oss gott att byta arbetsuppgifter och gå från murbruk och betong till trä och spikpistol :).
Bildbombar er lite för att kompensera för bristen på detaljerad beskrivning av arbetet. Håll till godo!

Det går inte att beskriva hur ledigt och obekymrat Jav hoppar runt på muren som på sina ställen är tre meter hög! Själv vill jag helst åla fram :). Undrar ibland vem som kommer att vilja lägga tegel på vårt tak?

Lägger de sista varven på plats!

De senaste veckorna har även bjudit på en del nöjen! En molnfri julinatt passade Jav och jag på att se The Soundtrack Of Our Lives på Trästocksfestivalen. Härligt!

Batterierna har också laddats under en snabbvisit i Umeå. Utsikt från vårt rum på 13:e våningen på Scandic Plaza :).

En del leveranser har vi också hunnit med. Lastbilen med isolering hade svårt att ta sig fram på holmen.

Och vad gjorde vi utan Fredde när lastpall på lastpall anländer och ska lastas av?? Tusen tack för hjälpen!

Murning pågår 3 meter över marken. Då får en tallgren fungera som avlastningsyta, där ligger långpasset :).

Och så här ser det ut när jag murar på samma höjd. Allt nödvändigt inom räckhåll! Jag vill inte så gärna behöva sträcka mig ha ha.

Låter oftast bli att titta ner. Här ett försök att visa hur högt det egentligen är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar